Friday, August 29, 2008

LUKISANKU KEHIDUPANKU


Bila jari jemariku memegang pena, idea dikepala ku mula berfungsi dengan drastik tanpa segan silu memulakan satu sumber ilham yang mungkin orang lain kurang memahami dan aku terus menghabiskan hasil lukisan ku dengan selengkapnya.Masa selalu mengejar aku pada hari-hari yang terlalu singkat dan aku manfaatkannya sebanyak mungkin.Kehidupan ku sememangnya di utamakan pada pegangan agama dan selebihnya pada helaian-helaian putih yang terbentang di permukaan meja.Bukan kerana sedikit isian untuk poketku yang kosong namun dengan isian idea-idea ku yang semakin songsang dengan lebih mengutamakan benda-benda dan perkara-perkara yang yang penting yang bagiku amat remeh untuk dilaksanakan. Biarpun orang lain memandang kerja aku kerja berat dan kerja yang banyak membuang masa,itu cumalah pandangan mata kasar mereka kerana mereka tidak pernah cuba selami apa yang tersirat di sebalik kesedihan dan kesusahpayahan aku dalam mendapat kan sesuatu yang tidak ramai mampu lakukan. Bukan untuk mengejar yang paling utama,cukuplah sekadar pengisian bakat untuk diriku sendiri.Jika dihargai aku berterima kasih pada kalian semua. Aku tidak pernah meminta secebis peluang atau harapan, aku lakukan semua itu demi kehidupanku kerana LUKISANKU adalah KEHIDUPANKU.

No comments: